ولایت
ولایت

ولایت

25 بهمن سال روز حکم قتل سلمان رشدی از سوی امام خمینی (ره)

سالروز صدور حکم تاریخی حضرت امام خمینی(ره)

احمد سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی شاید یکی از خبرسازترین مولفان قرن بیستم باشد، البته نه با کتاب و یا مقاله‌ای که تحسین خوانندگان را بر‌انگیزد،‌ بلکه با نوشته‌ای که خشم یک میلیارد مسلمان را برانگیخت.

تصاویر زیباسازی|www.RoozGozar.com|تصاویر زیباسازی 

ادامه مطلب ...

تولد حضرت زینب کبرى و روز پرستار گرامى باد

 

ولادت قهرمان فصاحت و بلاغت و مظهر مهربانی و عطوفت
عقیله بنی هاشم، زینب کبری علیها السلام مبارک باد.

سالروز وقوع تلخ‌ترین حادثه فوتبال کشور

حادثه بمباران زمین فوتبال «چوار» در حسرت ثبت ماند

در ۲۳ بهمن‌ماه سال ۱۳۶۵، تیم‌های فوتبال «منتخب چوار» و «منتخب جوانان استان ایلام» اقدام به برگزاری مسابقه در شهر چوار کردند، نیمه اول این مسابقه با پیروزی ۲ بر۱ تیم جوانان استان به پایان رسید. در بین دونیمه شهید حسین هزاوه مربی و بازیکن تیم منتخب چوار به بازیکنان گفت فرض کنید در خط مقدم جبهه هستید. با شجاعت و شهامت بجنگید گویی می‌دانست واقعه‌ای عظیم درراه است.

درحالی‌که حدود ۱۰ دقیقه از نیمه دوم گذشته بود، هواپیماهای دشمن بعثی با انواع و اقسام بمب‌ها، زمین فوتبال را تبدیل به خط مقدم واقعی کردند. شهید هزاوه که خودش یک پاسدار بود، لحظاتی قبل از بمباران سعی کرد با فریادهای خود همه را روی زمین بخواباند.

تعدادی از بازیکنان بر روی زمین خوابیدند و درحالی‌که شهید هزاوه سعی می‌کرد بقیه بازیکنان را نیز مطلع کند، به سمت فرزند خود رفت و او را به بغل گرفت تا از بمباران در امان بماند. شاید شهید هزاوه می‌خواست این فرزند عزیزش را حفظ کند تا سال‌ها بعد، این واقعه را به نسل‌های فعلی منتقل کند.

در این روز خونین یونس تلوکی، مجتبی ناصری، علی نجات کرمی، علی عباسی، محمد کمالوندی، جهانگیر کاوه، عبدالرزاق مهدیه، صید محمد زارعی ، حسین هزاوه( بازیکنان فوتبال)، حمیدرضا رضایتی ( داور مسابقه)، مراد آذرخش، خلیل مظفری، سجاد مظفری، محمدجواد مظفری، امجد حیدری(تماشاگران مسابقه) به شهادت رسیدند و علی قیطاس، رحمت محمود، الیاس گهرسودی، گل مراد فاضلی، فرمان فولادوند و سلمان کرد( بازیکنان فوتبال) به‌افتخار شهادت نائل شدند.

تفنگداران متجاوز آمریکایی به راهپیمایی 22 بهمن آمدند

تفنگداران متجاوز آمریکایی که مدتی پیش توسط نیروی دریایی سپاه دستگیر شده بودند به راهپیمایی 22 بهمن آمدند.
  در حاشیه راهیپیمایی  امروز و در حوالی میدان انقلاب برخی جوانان تهرانی با پوشیدن لباس‌های تفنگداران آمریکایی و نشستن بر کف یک قایق، صحنه دستگیری متجاوزان آمریکایی را بازسازی کردند.
راهپیمایی 22 بهمن از ساعت 9 صبح امروز در تهران و سایر شهرهای ایران اسلامی آغاز شده است.

تفنگداران متجاوز آمریکایی به راهپیمایی 22 بهمن آمدند+عکس

دهه فجر مبارک


دهه فجر, 22 بهمن,

سلام بر تو ای مطلعِ فجر. ای سپیده سحر، ای انفجار نور، خوش آمدی. خوش آمدی که با آمدنت زنجیرهای سنگی از گردنمان گسیخت، کمرهای خمیده مان راست شد، بر لب های پژمرده مان شکوفه های تبسم نشست، در قلب های سوخته مان گلبوته های عشق و امید رویید و بر گونه های زردمان گلخنده های شادی نمودار شد.



پیام تسلیت فرمانده کل قوا در پی درگذشت امیر سرلشکر محمد سلیمی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا با صدور پیامی درگذشت نظامی متدین و متعهد، امیر سرلشکر محمد سلیمی را تسلیت گفتند.
متن پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:
 
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
با تأسف و تأثر اطلاع یافتم که دوست و همکار دیرین اینجانب در فعالیتهای نظامی، امیر سرلشکر محمد سلیمی رحمت‌الله‌علیه پس از مدتی بیماری دشوار، دار فانی را وداع گفته و به لقاءالله پیوسته است.
این نظامی متدین و متعهد از جمله‌ی معدود یاران ارتشی است که از آغازین هفته‌های پیروزی انقلاب، وسیله‌ی ارتباط فعال ارتش با دستگاه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و عنصر مؤثر در جذب بدنه‌ی متعهد ارتش به خدمات انقلاب بود و در طول دهها سال در مراکز حساس نظامی همچون وزارت دفاع و فرماندهی ارتش و سرپرستی دفتر مشاورت امام در نیروهای مسلح و ریاست ستاد مرکز جنگهای نامنظم در سالهای اول دفاع مقدس، خدمات ارزنده‌ئی به جای آورد.
اینجانب مصیبت درگذشت این همکار صَدیق را به خاندان محترم و بازماندگان و همکاران ایشان در نیروهای مسلح تسلیت میگویم و علوّ درجات او را از خداوند متعال مسألت میکنم.
سیدعلی خامنه‌ای